قوانین تدبیر اطلس برای بازاریابان

1- قرارداد و همکاری شرکت تدبیر اطلس با بازاریاب، هیچ گونه حق انحصاری ایجاد نمی کند بوده و شرکت تدبیر اطلس این حق را برای خود قائل است که همکاری و قراردادی مشابه با دیگر افراد حقیقی یا حقوقی منعقد و اجرا نماید.

2- همکاری و قرارداد شرکت تدبیر اطلس با بازاریاب هیچ گونه تعهد استخدامی برای شرکت تدبیر اطلس ایجاد نمی کند و از شمول مقررات کار و بیمه و تامین اجتماعی خارج است.

3- بازاریاب موظف است کلیه مقررات وزارت »صنعت، معدن و تجارت« را در خصوص بازاریابی شبکه ای رعایت نماید. مقررات شرکت تدبیر اطلس و قوانین مرتبط دیگر نیز برای بازاریاب الزام آور می باشد. در صورت هر گونه تغییر در این مقررات، بازاریاب باید خود را با این تغییرات همگام سازد.

4-  بازاریاب متعهد می شود که همه اطلاعات و اسناد فراهم شده توسط شرکت تدبیر اطلس و هر گونه اطلاعات و اسنادی که در جریان همکاری با شرکت تدبیر اطلس به آن دست پیدا کرده است را اکیداً محرمانه تلقی کند و از آنها در راستای منافع خودش یا شخص ثالث استفاده نکند و در اختیار شرکت های رقیب یا دیگران نگذارد.

5- بازاریاب متعهد می شود که در برنامه های آموزشی و توضیحی ارائه شده توسط شرکت تدبیر اطلس اعم از سمینارها و دوره های آموزشی با هدف به روز رسانی اطلاعات و آشنایی نسبت به شرکت تدبیر اطلس و محصولات آن و چگونگی کسب و کار، شرکت کند.

6- بازاریاب حق ندارد در هیچ شبکه یا شرکت بازاریابی شبکه ای دیگر اعم از مجاز و غیرمجاز یا هیچ شرکت رقیب دیگر تحت هر عنوانی فعالیت نماید.

7-  پرداخت مالیات بر درآمد ناشی از همکاری و قرارداد بازاریاب با شرکت به عهده بازاریاب است. اگر شرکت تدبیر اطلس برابر قانون یا به هر دلیل دیگر تمام یا بخشی از مالیات های مربوط به بازاریاب را پرداخت نمود به همان میزان از کارمزد و مطالبات و اسناد تضمینی بازاریاب کسر می گردد.

8- بازاریاب نباید به بازاریابی محصولاتی که مورد تأیید شرکت تدبیر اطلس نمی باشد یا بازاریابی به شیوه ای که مورد تأیید شرکت نیست، مبادرت نماید.

9- بازاریاب اجازه ندارد افراد زیرمجموعه بازاریابان دیگر را و متقاضی که در حال جذب از سوی بازاریاب دیگر است را جذب کند.

10- بازاریاب نباید ادعا کند که در استخدام شرکت است. به هنگام معرفی فرصت های شغلیِ شرکت، باید تأکید کند که پیشنهاد این کار، پیشنهاد راه اندازی یک تجارت مستقل است، نه پیشنهاد استخدام. به علاوه، بازاریاب به هیچ وجه اختیار ندارد مسئولیتی را از طرف شرکت بر عهده کسی بگذارد یا کسی را مقید به انجام وظیفه ای از طرف شرکت کند.

11- بازاریاب نمی تواند به جای بازاریاب دیگری سفارش بدهد مگر با تأیید کتبی آن بازاریاب

12- بازاریاب باید مستمرا و به کیفیت مشخص اعضای زیر مجموعه خود را آموزش داده و آنها را تشویق و حمایت کند.

13- بازاریاب بدون داشتن مجوز کتبی از شرکت نمی تواند از ابزارهای تبلیغاتی نظیر اینترنت، پیام کوتاه و یا هر وسیله ای غیر از تبلیغات کلامی استفاده نماید.

14- تحت هیچ شرایطی بازاریاب حق بسته بندی مجدد و هرگونه تغییر در بسته بندی یا برچسب های محصولات را ندارد. محصولات شرکت فقط باید در بسته بندی اصلی خود به فروش برسد.

15- بازاریاب اختیار اهدا، فروش، واگذاری یا انتقال امتیاز توزیع کنندگی خود را به دیگران ندارد مگر با مجوز کتبی از شرکت و بازاریابان مستقیم زیر مجموعه خود.

16- هیچ بازاریابی نباید محصولات شرکت ر ا از طریق حراج اینترنتی عرضه نموده و به فروش رساند. فروش به غیر از مصرف کننده نهایی، ممنوع می باشد. هیچ یک از منابع منتشره شرکت (جزوات آموزشی، بروشور، خبرنامه، کاتالوگ و ...) نباید فروخته شود.

17- ارسال ایمیل به کسانی که مایل به دریافتش نیستند کاملا غیر مجاز است.

18- یک بازاریاب، پیش از توضیح محصول به مصرف کننده احتمالی می بایست کارت عضویت خود که دربردارنده کد ملی، کد واحد و کد شرکت است ارائه دهد. توضیح محصول نباید بدون رضایت مصرف کننده احتمالی صورت پذیرد.

19- بازاریاب در خرید محصول توسط مصرف کننده احتمالی نباید پافشاری ورزد و هرجا مصرف کننده احتمالی درخواست کرد، باید به معارفه محصول پایان دهد.

20- یک بازاریاب در صورت فروش حداقل 70 درصد از محصولاتی که از شرکت به صورت عمده خریداری کرده است، قادر به گذاشتن سفارش مجدد می باشد. خرید مجدد کالا از شرکت بوسیله بازاریاب به خودی خود به منزله تایید قطعی فروش 70 درصد کالای خریداری شده پیشین است. از بازاریابی که این اصل را رعایت نکرده باشد درخواست استرداد یا مرجوع نمودن کالا یا ادعای انبار شدن و عدم فروش کالا تحت هیچ عنوان پذیرفته نخواد شد

21- هر گونه رفتار بازاریاب که از نظر قانون و مقررات جاری، ارتکاب جرم را توسط بازاریاب اثبات نماید موجب فسخ یک جانبه قرارداد از طرف شرکت خواهد شد.

22- در صورت بروز اختلاف بین طرفین و عدم حصول سازش، اختلاف به شیوه داوری مندرج در قرارداد مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت. در مواردی که مراجع قانونی دیگری راجع به یک موضوع یا بخش خاصی از روابط طرفین صلاحیت انحصاری داشته باشند حل اختلاف در همان حدود از طریق آن مراجع خواهد بود.

23-  بازاریاب مجاز نیست بدون تایید مدیریت شرکت، افرادی که در فهرست سیاه و ممنوعه شرکت قرار دارند را به عنوان زیرشاخه خود یا مجموعه بازاریابان شبکه خود بپذیرد.

24- بازاریاب تحت هیچ عنوان، مجاز به خرید یا قبول کالای خریداری شده از سوی بازاریابان دیگر شرکت، در جهت استرداد یا اعاده آنها به شرکت و ادعای استرداد وجه آنها نیست.

25- در مواردی که شرکت استرداد یا مرجوعی کالا را کتباً پذیرفته یا تصریحاً و مشخصاً به موجب قانون، ملزم به قبول استرداد یا مرجوعی کالا شده باشد تنها در صورتی اقدام به قبول کالای مرجوعی یا استردادی خواهد نمود که اولاً کالا از پلمپ و بسته بندی انجام شده بوسیله شرکت، خارج نگردیده باشد و ثانیا بارکد اختصاصی خریدار کالا که بر روی کالا یا بسته بندی آن درج شده است با فاکتور صادره و مشخصات متقاضی استرداد یا ارجاع کالا منطبق باشد و ثالثاً اسرتداد و مرجوعی با رعایت سایر شرایط، فقط نسبت به کالای آخرین فاکتور بازاریاب، بعمل خواهد آمد. 

26- در مواردی که شرکت استرداد یا مرجوعی کالا را کتباً پذیرفته باشد یا تصریحاً و مشخصاً به موجب قانون، ملزم به قبول استرداد یا مرجوعی کالا شده باشد با رعایت سایر شرایط مندرج در این قواعد و قرارداد بازاریاب، در صورتی استرداد یا مرجوعی کالا پذیرفته خواهد شد که متقاضی استرداد یا مرجوع نمودن کالا هزینه های حمل و ارسال کالا، هزینه های استرداد کالا، مالیات ارزش افزوده و کارمزد (پورسانت) دریافتی بابت خرید آن را به شرکت بپردازد.  

27- ثبت نام اشخاصی که سابقه لغو عضویت در شرکت را دارند صرفاً پس از تایید مدیریت شرکت ممکن خواهد بود.

28- شرکت درخواست های لغو عضویت را پیش از اعمال، در جهت شناسایی علل و عوامل طرح درخواست لغو، مورد بررسی قرار خواهد داد و عنداللزوم از فردی که درخواست لغو عضویت نموده است برای طرح نظرات و انتقادات و بیان علل طرح درخواست لغو، دعوت به جلسه یا دعوت به بیان دیدگاه خواهد نمود.

29- اطلاعات بانکی و از جمله شماره حساب بانکی درج شده از سوی بازاریاب در سایت https://www.atlasme.ir   به معنی پذیرش و تایید بازاریاب مبنی بر واریز وجوه مربوطه از سوی شرکت آرمان تدبیر اطلس به آن حساب از جمله در مورد کارمزد فروش (پورسانت) می باشد و از این حیث، مراتب مورد تایید بازاریاب می باشد و همه مسئولیت های مالی و قانونی آن نیز با بازاریاب است. چگونگی روابط بازاریاب با صاحب حساب یا نظرات و تصمیمات مراجع مالیاتی و قانونی، هیچ گونه ادعا و حقی علیه شرکت را موجب نخواهد شد.